2012. december 30., vasárnap

Mézes grog


Tudjátok, mennyire szeretem a teát. Nincs is jobb ilyen hideg időben, hiszen felmelegít, ízletes és még jótékony hatásai is vannak. A grog egy fokkal magasabb szintre emeli a teát. Megosztom Veletek a receptjét, nekem, illetve nekünk nagyon ízlett. Az eredeti recept - ezt fogom közölni - négy főre írja az arányokat, én csak kettőnknek készítettem.

600 ml vizet fel kell tenni forralni egy olyan edényben, amiben aztán több dolgot is főzhetünk egyszerre. Forráskor beleteszünk egy jó minőségű fekete tea filtert (én rummal ízesített fekete teát tettem bele, lentebb részletezem, miért), és addig áztatjuk, amennyi időt írnak hozzá. Nem szabad túl sokáig áztatni, mert akkor a csersav elkezd nagy mennyiségben kioldódni, az pedig megkeseríti a teát (fekete teánál az áztatási idő 3-5 perc). Ezután ismét alágyújtunk, és hozzáadunk egy teáskanálnyi szegfűszeget, egy egész fahéjat, csipetnyi őrölt gyömbért, három evőkanál mézet, egy karikára vágott narancsot és két ugyanígy felaprózott citromot, és 10 ml rumot (mivel nekem nem volt itthon, ezért a rumos fekete tea), majd összefőzzük őket legalább öt percen keresztül.

Ezután szép lassan töltjük őket talpas poharakba. Vigyázzatok, nehogy szétpattanjon, ezért lassan adagoljátok, és mindig forgassátok meg benne a forró teát, hogy az üveg hozzászokjon a hőhöz.
Minél forróban fogyasszátok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése