2013. január 4., péntek

Teekanne - Tea (II.)


Nos, ígértem, hogy készítek egy összefoglalót a kedvenc teáimról márka szerint, majd utána azokról is, amik nem nyerték el a tetszésem. Először a kedvencem jön, a német Teekanne. Ebből eddig négy félét kóstoltam, mindegyikről írok egy keveset. Mindig megnézem vásárláskor, hogy honnan érkezik a tea, és mit kell róla tudni, azonban sajnos ezt a legtöbb tea dobozolásán nem tüntetik fel. Ilyenkor nyomozásba kezdek. A honlapokon néha már találni információt, amikor azonban ott sem érhető el sokkal több adat, akkor írok nekik. Így történt ez a Teekanne esetében is; nagyon készségesen és kedvesen válaszoltak.

A teák természetesen több helyről érkeznek attól függően, milyen fajtáról beszélünk. A fekete teáik főként Kínából, Indiából, Ceylonról (Sri Lanka) és Afrikából érkezik. A zöld teákat Kínából, Japánból és Indonéziából importálják.


Az első tea, amit ebből a márkából kóstoltam, a fehér tea volt, még tavaly kaptam karácsonyra. Sok antioxidánst tartalmaz, és mint azt korábban írtam, fermentálás nélkül készül, csak szárítják, esetleg ízesítik. Ez egy natúr fajta, a színe fehér-arany között mozog, egyszerű, tiszta íze van. Rövid ideig, 2-3 percig kell áztatni. Általában elalvás előtt iszom, mert nyugtató, relaxáló hatása van, ráadásul egy picit altat is. Ajánlják egyébként vacsora utánra, reggelihez és tízóraihoz vagy uzsonnához.


Az a kandalló a képen nagyon hívogató volt, valamint a rumos fekete tea gondolata is izgatott, úgyhogy kipróbáltam ezt a fajtát is. Most sem csalódtam! A fekete tealevelek rummal való ízesítése nagyon jó ötlet; száz fokos vízzel 3-5 percig kell áztatni, a színe mély aranybarna. Amikor leöntöm a forró vízzel, kiszabadulnak az erős aromák, egy egy percig tényleg olyan, mintha jó erős rumot töltene az ember. Én általában a fekete teát nem ízesítve iszom, azonban ehhez kell egy kis cukor, hogy kihozza az ízeket, de önmagában is igazán finom. Jó arányban van a rum íze a fekete tea erősségével. Hideg délutánokon szeretem; vagy a groghoz.


Úgy gondoltam, hogy ha a rumos finom lehetett, akkor az Irish Creammel sem lehet nagyon mellényúlni, és nem is tévedtem. Ez is ízesített fekete tea, és szintén száz fokos vízzel kell 3-5 percig forrázni. Az illata? Amikor rázúdul a forró víz, akkor egy nagy lágy, krémes, marcipánra vagy valami édes likőrre emlékeztető illatcsomag szabadul ki: maga a mennyország! Erre ugyanaz vonatkozik, mint az előzőre.


A Teekanne valóban egy nagyon jó termék! Minőségi tealevelekből jól készítik el a teákat. Kíváncsi voltam, hogy ez igaz-e a gyümölcsteáikra is. Többféle gyümölcsös tea kapható tőlük is (a Granny's Finest még kipróbálásra vár...), de ilyenkor karácsony és tél idején, mi mást próbálhattam volna ki, ha nem a karácsonyi összeállítást. Több karácsonyra szánt termékük is van, én emellett döntöttem. Mint a képen is láthatjátok, van benne jázmin, hibiszkusz, áfonya, csipkebogyó, menta, alma, narancs és fahéj. Az eredmény ISTENI. Amikor először ittam, azt éreztem, hogy a karácsonyt nyelem le. Nem tudom ezt jobban megfogalmazni, de a sok gyümölcs tökéletes összhangban van, mindet érezni, egyik sem nyomja el a másikat, kiegészítik egymást, az illata pedig hihetetlenül finom, aromás.

Összességében tehát a Teekanne minden téren kiállta a próbát, bár bőven van még mit tesztelni, hiszen rengeteg típusú teájuk van, viszont mint azt fentebb írtam, az ízesített és a mentes teáik is finomak, jól és percízen elkészítettek, jó helyről hozzák a tealeveleket; valamint a gyümölcsteájuk sem egy ízetlen, színtelen, aromátlan vacak, ami több órás áztatás árán sem akarja megmutatni magát. Ellenkezőleg: nyolc perc és kész a tea-gyönyör.

A Teekanne minden dobozában 20 teazacskó található; nekem nagyon sokáig kitartanak, pedig sokat iszom - csak sokfélét.
Az ára nem olcsó, azt hiszem, a nagy hipermarketekben 400 és 600 forint között mozog fajtánként eltérően, azonban pár helyen hozzá lehet jutni olcsóbban is; illetve a javaslatomra megfontolják az online vásárlási felület kialakítását (az lenne csak az igazán remek!)

További információért keressétek fel a HONLAPJUKAT, és fogyasszátok egészséggel a finom teáikat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése