2013. január 30., szerda

Oreo torta


Anyukám születésnapjára valami különlegesebb tortát akartam elkészíteni. Még régebben kinéztem ezt a tortát - illetve a képét, mert recept nem volt mellette -, és sokat gondolkoztam rajta, milyen is lehet, míg aztán pár hete hirtelen rájöttem, hogyan kell elkészíteni. Ezt osztom meg veletek most!

Hozzávalók:

Két külön piskótát sütünk. Erre nem azért van szükség, hogy minél több időt töltsünk a konyhában, hanem azért, mert a tésztába bele kell tördelni Oreo kekszeket. Ha egyben sütnénk meg a piskótát, és kettévágnánk, akkor a kekszdarabok az aljára süllyednének, a tészta felső részében pedig nem maradna belőlük. Ezért egy hat tojásos vizes piskóta receptjét szedtem ketté az alábbi módon.

1 doboz Oreo keksz - ezt természetesen pótolhatjuk más, hasonló édességgel is, ugyanis én csak a British Store-ban, elég drágán találtam. Én sem Oreót használtam: helyette az Aldiban kapható, az ízében semmivel sem különböző American Black & White Snack nevű kekszet vettem. Ebben 25 darab keksz található.

100 gramm liszt
100 gramm cukor
3 tojás
egy sütőpor fele
2-3 kanál forró víz
1 kanál kakaópor - ennek az súlyával együtt számítsuk a 100 gramm lisztet! Máskülönben a tészta keményebb lesz.
egy kis só
vanília aroma
narancs és citrom héj  - friss vagy eltett

Válasszuk szét a tojásokat, a fehérjét kis sóval verjük kemény habbá. A sárgáját cukorral verjük habosra, majd adjuk hozzá a sütőporral elegyített lisztet, illetve a kakaót (figyeljünk oda, hogy a kettőnek az együttes értéke legyen 100 gramm!), öntsünk bele egy kiskanálnyi vanília aromát, illetve reszeljük bele egy-egy fél citrom és narancs megtisztított héját. Adjuk hozzá a forró vizet, és keverjük sima, habos állagúra a tésztát. Amint ez kész, hozzáadjuk és nagy mozdulatokkal elkeverjük a tojáshabot is. Alufóliával kibélelt, kör alakú tepsibe tesszük, elegyengetjük, hogy nagyjából mindenhol azonos vastagságú tésztánk legyen, majd beletördelünk és kicsit nyomkodunk öt darab Oreo kekszet (vagy amennyit gondoltok, de nekem az öt elég volt. Kisebb, nagyobb darabokra törtem.)

Légkeveréses, előmelegített sütőben 160 fokon sütjük tűpróbáig (ez úgy 30 perc).

Ugyanezt a folyamatot megismételjük még egyszer, így megkapjuk a tora alapját és tetejét. A megsült tésztákat utána kihűtjük.


A töltelékhez:

egy csomag/tasak tejszínhab - ki milyet használ. Én a CBA-ban kapható, saját márkás por tejszínhabot használom, amit utána tejjel kell felverni. Ezt mindenki döntse el maga, a lényeg az, hogy ne flakonos tejszínhabot vegyetek, mert annak szörnyű az íze. 

A csomagoláson látható módon készítsétek el a tejszínhabot: sokszor azonban nem írják rá, hogy ízesíteni is kell, pedig szerintem ez elengedhetetlen. Szóval én mindig megcukrozom, és most még adtam hozzá némi vanília aromát is, hiszen ez a sütemény erre az ízre épít. Ha készen van a hab, akkor megkenjük vele az alsó lapot, majd öt darab kekszet rátörünk. Én mozsárban kisebb-nagyobb darabokra zúztam őket, és ráborítottam a tejszín tetejére. Letakarjuk a felső lappal, és már majdnem készen vagyunk!

A máz:

2.5 dl tej
egy csomag csokoládés puding
ízlés szerinti cukor
fekete csokoládé (legalább 75%-os) - helyettesíthető kakaóval is, de így intenzívebb a csokoládés íz
100 gramm szobahőmérsékletű vaj

A tej egy részét elkezdem felforralni, a maradékkal pedig csomómentesre kikeverem a puding és a cukor elegyét. Amikor a tej forr, hozzáadom ezt a kikevert pudingot, illetve beletörök egy fél csomag fekete csokoládét. Addig főzöm őket sűrű keverés mellett, amíg sűrű nem lesz. Kiteszem hűlni: teljesen hidegre kell hűlnie, majd beleteszem a vajat, és robotgéppel annyira kikeverem, hogy teljesen csomómentes, sima legyen, a vaj eltűnjön, és olyan legyen, mintha habos volna. Ezzel a masszával aztán megkenem a torta tetejét és oldalát, majd a dolgok végső megkoronázásaképp a maradék kekszeket félbe töröm, és beleszúrom a tetejébe.


Nagyon, de nagyon finom! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése