2012. december 2., vasárnap

Adventi kalendárium


Már második éve készítem saját kezűleg az öcsémnek az adventi kalendáriumot. Jó móka megcsinálni, nem bonyolult, nem kell hozzá sok dolog, ráadásul szép dísz is a konyhában, ahol nincs semmi karácsonyi általában. Sajnos sablont nem tudok mutatni, még tavaly kaptam kölcsön egy könyvet, és abból dolgoztam, de leírom a lépéseket, hátha valaki meg szeretné csinálni.


Először egy - lehetőleg fa - ruhafogast lefestünk fehérre, alaposan kiszárítjuk. Fontos, hogy a ruhafogas háromszög legyen, azaz legyen egy alsó része is, ahogy a képen is látszik, hiszen ide akasztjuk majd fel az ajándékokat. Közben elkészítjük a hóemberünket. Szükségünk lesz hozzá fehér kartonra, piros kartonra (vagy, ahogy én csináltam: a fehér kartonból vágtam ki a piros részeket, majd kifestettem), gombra a szemekhez, kék kartonra (ebből elég a kisalakú), piros krepp-papírra, szalagokra és természetesen a kis ajándékokra.

Mindenekelőtt ki kell vágni a hóember kör alakú fejét: ez akkora legyen, hogy teljesen elfedje az akasztót, ezt majd Technokollal a fára rögzítjük. Az orra csak egy kisebb kör, amelyet majd megfestünk. A sapkája két részből áll: egy egyenes tetejű, a feje formáját követő elem, illetve a tetejére ragasztandó, kúpos forma. Ezeket fessük le temperával vörösre, majd száradás után ragasszuk őket össze, és a hóember fejére. A szemeket és az orrot is felragasztjuk, a száját fekete temperával mosolyra húzzuk.

Közben kivágjuk a két kesztyűs kezet a kék kartonból, illetve a sálat is, a végét bevágjuk, hogy olyan legyen, mint az igazi sál. Sárga papírból szíveket vágunk a sálra mintaként.

A sálat a feje aljára ragasztjuk, a kezeket a fogasra. Ha az elemeket összeragasztottuk, jöhet a az ajándékcsomagolás.


Tavaly a mini szaloncukrokba tejkaramellát tettem, mert azt szereti az öcsém, de idén több ízű szaloncukor mellett döntöttem. A két nagy napon, Mikuláskor és Szentestére két Milkát vettem, illetve egy-egy candycane-t. A csomagolás egyszerű feladat, csak időigényes. A krepp-papírt megfelelő méretűre vágjuk, majd belecsomagoljuk az ajándékokat, megkötjük egy kis darab szalaggal az egyik alját, a másikat majd felkötjük az akasztó aljára. Igyekezzünk olyan formát kialakítani, hogy szaloncukor formája legyen. Ha becsomagoltuk mindet, akkor megköthetjük a másik végét is egy hosszabb szalagdarabbal. Tavaly én egyenként kötöttem fel az ajándékokat, idén viszont spóroltam, és a hosszabb szalag két végére kötöttem egy-egy ajándékot, majd csak átfűztem az akasztón. Jól látható színnel írjuk rá a kis szaloncukrokra a számokat, de használhatunk ragasztható számokat is, ahogy szeretnénk. A kilógó részeit a szalagnak egy olló élével pödörjük be, a végeit pedig vagdossuk be, mint a régi szaloncukroknak. Ezután már csak ki kell várni, hogy odaadhassuk!


A jó ebben a kalendáriumban azon kívül, hogy mi készítjük, az is, hogy elég egyszer megcsinálni, utána már csak az ajándékokat kell minden évben újratervezni és -csomagolni, hiszen a többi kész.
Sok sikert az elkészítéshez!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése