2012. december 27., csütörtök

A karácsonyunk képekben

Bár nálunk még nem ért véget a karácsony - idén több naposra terveztük ;) -, azért megosztok pár hangulatképet, mert leírni csak oldalakon keresztül lehetne. A kedvenc ünnepem a karácsony. Ennek több oka is van. Az első, a tény és az óriási, felfoghatatlan ajándék, amiről megemlékezünk ilyenkor: Isten odaadta a fiát, hogy emberré legyen, és hogy megváltson minket a halála, szenvedései, majd feltámadása árán a bűnünkből - örök életet ajándékozva annak, aki ezt elfogadja és hiszi a szívében. Csodás, és valóban felfoghatatlan ajándék a Teremtőtől Jézus Krisztus!

Másfelől szeretem az erre való készülődést, amit bár olykor beárnyékol a vizsgaidőszak, de azért egy sikeres vizsga után az önfeledt vásárolgatás, ünnepi menü tervezése ismét üdítő tud lenni. Bár hosszabb lehetne minden évben a karácsony! - ezt érzem mindig. Szeretek sütni, szeretem, hogy az egész lakás valami friss sütemény illatával van tele. Szeretek főzni - no meg megenni. Szeretem a fát díszíteni, és apróságokat nézni ajándékba. Szeretem az együtt töltött időt, és jó látni a rég nem látott rokonokat - bár azért mi általában a legtöbb rokonnal sűrűbben találkozunk. Szóval karácsony számomra az év legkedvesebb időszaka. Mesebeli, varázslatos, kedves. Remélem, Nektek is áldott karácsonyotok volt -- ha még tart: további boldog ünneplést!

Ó, és nálunk fehér karácsony volt! Képzelhetitek, hogy örültem! :-)

Juci cica is benn élvezte a Szentestét

A fánk idén vörös-ezüst kombináció, természetes toboz díszekkel.

A vacsora első fogása, a nálunk elmaradhatatlan halászlé a la Mamma.

Mézzel sült alma és cékla. Egy szó: mennyei!

Zöldségágyon párolt fogas süllő - én készítettem.

Családi recept, családi torta.

Az asztal a vacsora után.


Keresztanyukámék adventi koszorúja.

Nagyiéknál. A kedvenc karácsonyfadíszeim az üvegdíszek után ezek a fából készült kis figurák.




Anna barátnőmtől kaptam az angyalkát.

Régebben, Bécsből hoztam. Nagyon szeretem ezeket is.

Szintén bécsi.

A vázánkba betettem fel nem használt díszt, hogy így a szoba más sarka is ünnepi hangulatú legyen.

Svéd mintás gömb. Ajándékba kaptam.


Ajándékok? Az öcsémnek pulóvert vettem, jó meleg; anyától is azt kapott. Szép norvég mintás. Apának egy szerszámtartó-készletet vettünk. Valójában csak Anyuka ajándékával voltunk kicsit kreatívabbak. Az öcsémmel egy füzetet vettünk, amibe én átmásoltam a receptjeinket, kiegészítve a személyes jegyzeteinkkel, pontosításainkkal; ezt aztán szeretnénk majd generációról generációra adni. A füzet ilyen:

IKEA 
A másik ajándéka pedig egy termoszkanna. Nagyon jó minőségű, fél napig forrón tartja a teát, nem folyik. Legalább olyan jó, mint a Starbuckos kis termoszom.

IKEA
Én pedig egy gyönyörű ágyneműhuzatot kaptam. Szerelem volt első látásra - megleptek vele.

IKEA
(Sokat vásároltunk az idén az IKEA-ban, de amúgy tényleg. Rengeteg más dolgot kaptam onnan; a kedvenc viharlámpám pedig még el sem hoztam...)

Az ígért bejegyzések, illetve a hal receptjével pedig napokon belül szolgálok. Egyelőre azonban édes semmittevés, evés, beszélgetés, olvasás -- KARÁCSONY!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése