2012. június 18., hétfő

Levendulaszörp

Az ötletet tulajdonképpen Dóri adta, mikor megláttam a fényképet a ténykedéséről. Természetesen egyből receptért kiáltottam, így most ezt teszem közzé.

A már elkészült levendulaszörp
Hozzávalók:
2 bögre víz
6 bögre cukor
2 bögre (lehetőleg friss) levendulavirág
6 citrom leve és héja

Lépések:
A cukrot és a kifacsart citrom levét, illetve a lereszelt héját a 2 bögre vízzel addig forraljuk, míg teljesen el nem olvad a cukor, ekkor beletesszük a levendulavirágokat is, picit forrázzuk őket együtt, majd lefedve áztatjuk legalább négy órán át, de még intenzívebb lesz az íz, ha 24 órán keresztül hagyjuk ázni. Ezután leszűrjük a levet, ismét felforraljuk, és a szép, rózsaszín levet (ami jó szirupos lesz) beletöltjük jól kimosott üvegekbe, lezárjuk őket és száraz dunsztba tesszük, ahol pár nap alatt kihűlnek. Tartósítószer, jól olvastad, nem kell bele, ez így eláll.
Nagyon finom, különleges szörp.

A levendulavirág forr a lábasban.
Felmerülhet a kérdés (bennem legalábbis felmerült), hogy mit csináljunk a virággal. Ez persze nem olyan egyértelmű (már hogy miért lesz ebből egyáltalán kérdés), de mivel a virág tele van kikristályosodott cukorral, kár kidobni. Éppen ezért beletettem egy zacskóba és lefagyasztottam, ha lesz időm, felhasználom vagy süteménybe, vagy - és most ez kecsegtetőbben hangzik - jégkrémet fogok belőle készíteni, úgyis régóta akartam csinálni mézes levendulafagylaltot.


Köszönöm, Dóri! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése