2012. június 19., kedd

Levendulás, rózsaszirmos cseresznyés pite

 

Ígértem, hogy a kóstoló után leírom ennek az egyszerű, de nagyon finom süteménynek a receptjét, amit eredetileg az interneten találtam, viszont módosítottam rajta pár dolgot, így én a saját verziómat adom közre. Nagyon érdekes ízű sütemény, ez alatt finomat értek, csak különlegesebb módon, ínyenc egy kicsit, ha így tetszik. A torta alapja egy tejes piskóta, nagyon puha és omlós (a tejnek köszönhetően pedig napokig ilyen marad), tulajdonképpen épp olyan, amilyet cseresznyés pitékhez szoktunk készíteni, de a levendula megbolondítja. Az ízét leírni nem tudom, de egy nagyon mély, édeskés aromát képzeljetek el, ami ott marad a szátokban (és ezt is jó értelemben írtam.) Szóval nekem nagyon elnyerte a tetszésem. Íme, így készül!



Mindenek előtt készítenünk kell egy cukros szirupot, hogy a levendula kiadja az igazi ízét. Ehhez szükséges 3 evőkanál cukor, 5 evőkanál víz (én ezeket véletlen felcseréltem, de kis plusz víz hozzáadásával elhárítható a baj) és 10 frissen szedett levendula virágzata (ha szárított, akkor picit többet kell használni, szerintem úgy 2-3 kávéskanálnyi virágzat elég.)

A cukrot és a vizet elkezdjük főzni, majd a cukor felolvadása után beleszórjuk a virágokat, ezeket néhány percig együtt főzzük, majd félretesszük 30 percre hűlni, ázni.

Következhet a tészta.

300 gramm lisztet, 1 zacskó sütőport, 150 gramm cukrot (az eredeti recept 100 grammot ír, de mi édes szájúak vagyunk, mindig több cukrot használunk), csipetnyi sót, 3 tojás sárgáját, 1 dl tejet és fél csomag kissé megolvasztott vajat/margarint összedolgozunk robotgéppel, majd a 30 perc leteltével hozzáadjuk a cukorban ázó levendulát is, eldolgozzuk. Az így kapott massza elég sűrű lesz, éppen ezért a 3 tojás keményre vert habját beleforgatjuk lágy mozdulatokkal, hogy fellazítsa. Az immár levegős, laza tésztát egy kivajazott/alufóliázott/sütőpapírozott formába töltjük, és megszórjuk cseresznyével. A recept 35-40 dkg-ot ír, én viszont ezt csak nagyjából mértem ki, nem figyeltem rá pontosan. A legvégén az előre leszedett rózsaszirmokat adjuk hozzá - itt 3 rózsát ír a recept, de tulajdonképpen a mennyiség ránk van bízva. Itt egy pillanatnyi kitérő kell:

1. Ezt a recept is írja, így én is említést teszek. Amikor a szirmokat szedjük, vágjuk le a szirom alján lévő fehér részt, mert az kesernyés ízt adhat a süteménynek.
2. A szirom permetmentes helyről legyen, nem szeretne senki megenni mérget.
3. Intenzívebb rózsaíz eléréséhez a szirmokat előzetesen keverjük össze a cseresznyével, így a leve kiáztatja belőle az ízeket.
4. Én sokféle, nem csak piros színű rózsaszirmot használtam.

Mindezek után 25 percre 180°-os előmelegített sütőbe tesszük, és nem légkeverésesen sütjük. Az enyémhez nagyjából 45-50 perc kellett, hogy tökéletesen, barnára süljön, ugyanis a több cseresznye több levet engedett, ehhez pedig több idő kellett.

Egyszerű, gyors sütemény. Sok sikert, jó falatozást!

2 megjegyzés: