2016. január 15., péntek

Minestrone

Nem tudom, ismeritek-e a Bomo Artot, én nagyon szeretem az egyedi, kézzel készült bőrkötéses termékeiket. Még 2014 karácsonyára kaptam Fiúkától egy gyönyörű naptárat a tavalyi évre, de természetesen túl szép volt ahhoz, hogy beleírjam a találkozóimat, határidőimet - vettem egy egyszerűt és azt használtam. Sokáig csak állt az éjjeliszekrényemen, nem tudtam, mit kezdjek vele. Ez a bajom a szép füzetekkel: szeretem őket begyűjteni, de aztán nincs szívem beleírni és használni őket, merthogy olyan szépek! Aztán néhány hete, karácsony környékén jött az ötlet: ez lesz a családi receptes könyvünk, amibe szépen feljegyzem a kedvenc ételeinket úgy, ahogy mi szeretjük őket.

Például ilyen szépeket lehet kapni náluk


Tegnap este levezetésképp megfőztem a nagy kedvenc minestronét - és most is jól sikerült, úgyhogy úgy gondoltam, megosztom.

Jó nagy adagot csináltam, persze mindenből lehet kevesebbet venni, hogy kétszemélyes legyen. Ez 4-5 főnek legalább kétszeri adagnak elég.

Minestrone

Hozzávalók (4-5 főre)

1 nagy fej vöröshagyma
3-4 gerezd fokhagyma
2 csokor petrezselyem
1 csokor zellerlevél
1 csokor újhagyma
1 fél karalábé
5 nagyobb szem krumpli
3 répa
2-3 fehérrépa
0,5 kg kelbimbó
600 g zöldborsó
150 g vörös bab
300 g darabolt paradicsom (ha konzerv, a leve is kell)

+ bármi, ami szezonális, megtalálható a kertben, szereted

ízlés szerint: só, bors, ételízesítő, majoranna, oregánó, bazsalikom, rozmaring, babérlevél (széttépve jobban kijön az íze!)

A minestrone igazi mindent bele leves olaszos módon. Szoktak beletenni húst is, én úgy annyira nem szeretem, a sok-sok zöldség egységes ízét szeretem legjobban, így ezt osztom meg veletek - teljesen eltérve amúgy a készítési módtól, de sebaj, így is finom.

Összevágom a hagymát, beteszem a nagy lábasba és megöntözöm bőven olívaolajjal. Mielőtt elkezdeném dinsztelni, megpucolom a keményebb hozzávalókat: a krumplit, répákat, karalábét és azonos méretűre vágom őket. Ezután a hagymát addig dinsztelem, míg átlátszó nem lesz, pár percre hozzáadom az apróra vágott fokhagymát is. Azután hozzáadom a korábban megpucolt zöldségeket és felöntöm annyi vízzel, hogy ellepjen mindent. Ízlés szerint ízesítem, de még nem tökéletesre, hiszen belekerül még sok-sok minden, a legvégén lehet pontosan ízesíteni. Adok hozzá 1-2 kanál sót, néhány tekerésnyi borsot, a kettétört babérleveleket, oregánót, rozmaringot, bazsalikomot, kis ételízesítőt. Lefedem és hagyom, hogy felforrjon.

Közben megpucolok, megmosok minden maradék zöldséget, és azonos méretűekre vágom őket.

Ha felforrt a leves, leteszem takarékra és úgy gyöngyözik tovább, míg el nem kezd puhulni a sok-sok zöldség. Amikor már kezd jó állagú lenni a krumpli (de nem szétfőtt!), beleteszem a kelbimbót, mert kb. 5 perc alatt készre fő (persze frissességétől függ), az újhagymát, zellerlevelet, petrezselymet (nem szoktam felvágni, csak egyben beleteszem, de ízlés kérdése). Ha szükséges, felöntöm vízzel, hogy mindent ellepjen. Hagyom, hogy felforrjon és néhány perc múlva beleteszem a maradék zöldséget: a zöldborsót, babot és paradicsomot (konzervessel dolgoztam, de picit több idő kell nekik, ha frissen veszitek).

Elkezdem kóstolni és ízesíteni. Ha elégedett vagyok az ízével, akkor még 1-2 percet hagyom főni, majd leveszem a tűzről és lehet is fogyasztani. :)

Egészségetekre!

Friss, ízletes és egészséges vitaminbomba!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése