2012. október 26., péntek

A róka és a gyerek

Ajánlóval jöttem most, hiszen a kertben a levélseprésen kívül már nem nagyon lehet dolgozni, így az ember bebújik a meleg lakásba, és olvas, filmet néz - vagy köt. Kinek mi tetszik.
A tavalyi telemet nagyon meghatározta egy könyv, amit a karácsonyi vásárlás alkalmával nagyon jutányos áron szereztem be.

Forrás: Libri
Ahogy belenéztem a könyvbe, tudtam, hogy meg kell vennem, mert ez egy olyan darab lesz, amit leveszek a polcról évente többször is, elolvasom, elnézegetem, közben pedig felvidulok; tudtam, hogy ezt a könyvet majd a gyerekeimmel fogom nézni, beszélgetni fogunk róla. A könyv az azonos címmel leforgatott francia film kivonata, tele szebbnél szebb fotókkal a rókáról - és a gyerekről. A történet csak kissé kibontva jelenik meg, van néhány ismertető az állatokról, a téli tájról. Nagyon igényes, gyönyörű könyv. Annyira felkeltette az érdeklődésem, hogy egyből utánanéztem a filmnek, és még aznap este megnézte az egész család.

Forrás: mozicsillag.hu
Természetesen a filmben sem kellett csalódnunk! A történet a képen látható kislány és róka kapcsolatára épül, ami alatt a gyerek megtanulja, hogy szeretni igazán birtoklás nélkül lehet csak, szabadon. A kislány nagy természetjáró, folyton kinn van az erdőkben, a hegyekben, és amikor találkozik a rókával, teljesen beleszeret a titokzatosságába, szépségébe, modorába. Lassan barátkoznak össze, a róka bizalmatlan, de lassan, lassan közelebb és közelebb engedi magához a kislányt, jó társak lesznek; s közben tanítja az embert a szabadságról.

Gyönyörű film, nagyszerű könyv, tele a természet csodáival, nevetéssel, könnyel. Nekem a gyerekkoromat juttatja eszembe. Ajánlom, hogy nézzétek meg, mert csodás! Aki pedig tudja, a könyvet is szerezze meg, mert nem lesz hiába.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése